Як поламати установщик Linux

Каченя, за щоб не взялось – як в тому анекдоті – одну загубив, другу поламав… 🙂
Тільки не смійтесь – я вмію поламати не тільки лінукс, я ще вмію запартачити досить просту процедуру установки цієї чудової системи. Ще одна історія про те як НЕ ТРЕБА робити

Отже, вихідні умови:

  • Window 7 з двома логічними дисками – системним і storage – де всі цінні файли
  • Абсолютно справний ноут, все у нього працює…

Завдання:

  • Встановити той же Ubuntu 14.04 таким чином, щоб вінда залишилась і можна було обирати ОС при загрузці
  • Нічого не поламати і зберегти всі файли 🙂

План простий як дошка – створити окремий диск (партицію, partition) для самого Лінукса і swap для нього ж і фперед!… якби ж то все йшло так гладко як по дошці.

Товариш! Пам’ятай! Вінда дурить тебе! Кожен день і весь час!
Не треба робити розбивання на партиції самою віндою. Вона створює якісь віртуальні логічні диски, wubi – інсталятор ubuntu з середини віндовса – їх не переварює і крашиться. До слова, щоб його самого запустити ще треба постаратись. Злобний мастдай не дає йому закачувати образ дистрибутиву з нету – доводиться вручну його стягувати.

Так от. Windows писали збоченці, це факт. Скажіть – багатьом з вас хотілось чи навіть хоч колись – доводилось відновлювати віндовз з бекапного диску (окремого розділку, партиції)? Ні? А може ви не знали що він існує? Так от – він є! Всього 200Мб. От скажіть що в тих 200 Мб можна такого важливого сховати, а? І так всі зазвичай просто зносять вінду і ставлять заново – так завжди було і буде! Так ні ж – намутили, мудаки. Спитаєте чого я так висобачують на ці 200Мб окремого диску? Все просто! Арифметику не обдуриш! Фізичний диск з традиційною partition table може мати 4 логічні диски (чому так – не питайте мене, така архітектура наших компів). Так от – “геніальний” виробник (Toshiba) мого HDD в купі з софтварним “генієм” майкрософт народили наступну архітектуру фізичного диску:

  1. Partition 1 – окремий спеціальний диск на 1 Мб де бути знаходитись сектор завантаження і відповідно bootloader. Нє, ну от нафіга таке збочення? Ви потратили на це цілий 1 логічний диск! Якого до речі не видно в самому Window. Вони дурять нас постійно…
  2. Partition 2 – вже вище згаданий 200Мбайтний “систем бекап” (самому смішно поки друкую)
  3. Диск на якому установлена Вінда – до 100 Гб
  4. Диск з даними – ще пару сотень Гб.

І це все! Все, Карл! Всі твої 4 диски вже створені! Шишь тобі з маслом а не Лінкукс!.. жартую. По людськи дальше треба було зробити наступне – бекапнути всі дані з останнього диску, знищити його, на його місці сотворити новий – extended partition, який, згідно з правил магії правилами архітектури жостких дисків – можна розбивати ще на багато інших логічних. І тоді, мабуть wubi і Ubuntu їх схавають. Не факт, бо до цього так і не дійшло в мене…

Бачте, я тепер знаю все те що я описав – але до цього я дійшов через піт і сльози – знов ж таки in the hardest way, життя навчило)

І деякі дані втратив і відновлював їх потім testdisk’ом…слухайте, може отак люди і стають адмінами?

Та я все ж доведу свою оповідь до кінця – як НЕ ТРЕБА робити. От дивіться – у Лінукса є свій завантажувач – GRUB. Так от, коли я все ж приступив до установки Ubuntu, і воно себе записало і попробувало загрузити вперше – то в нього нічо не вийшло. Я думаю, у них там був конфлікт з завантажувачем від продавця-виробника-віндовса. Мабуть, вони й морди одне другому набили. І я вирішив допомогти GRUB’у. Я зніс нафіг першу партицію (де був bootloader виробника). Потім другу… НЕ РОБІТЬ ТАК, ДІТИ! Комп взагалі перестав завантажуватись. Потім знов були сльози і прокльони, розвинчування ноута шоб добратись вінчестера, потім спроба встановити інші Window 7 заново, потім ще й Windows XP, потім заргузка якихось операційок з зовнішніх дисків (dvd, флешки) потім ще якісь муки… Кінцево – форматування жорстокого диску і нова партиційна таблиця від Linux’а – відновлення даних (наче все важливе відновив) 🙂 Я зробив все через дупу, як завжди, то ж я знову закликаю не повторяти моїх помилок. Я роблю цей допис з Ubuntu, це тепер єдина операційна система (Windows з середини неї не поставиш – чому? – та бо роблений він теж через дупу, як бачите) і я нею поки задоволений. Я тепер вільний, як і моя ОС!

Це були нелегкі випробовування, але нагородую є багатий досвід – отака мораль цього посту.

Ось, і щоб двічі не вставати – в мене знов розпродаж в тому числі компутерного барахла! Налітай, не скупість… до речі, там продається комп-герой попереднього посту 🙂

О. а ще за вікном літо, я й не помітив. Хтось хоче зі мною на покатушки на озеро?

фото з вікіпідії

 

 

Залишити відповідь

